Šéf Canonu přiznal, že společnost ztrácí tempo v inovacích
Taková ta bitva mezi fotografy, která značka vlastně vyrábí nejlepší fotoaparáty, bude přetrvávat ať už v humorné podobě nebo zcela vážně dalších 50 let. Ale my zcela vážně můžeme zhodnotit, jak se jedná z klíčových společností na trhu fotoaparátů profiluje na trhu.
Chci upozornit, že díky tomu, že osobně nejsem zainteresován na prodeji žádné ze značek - jako jiní fotografové, internetoví prodejci nebo kamenné prodejny - troufám si napsat tento komentář.
Velice často slyším od fotografů nářky týkající se výbavy toho nebo onoho výrobce nebo typu fotoaparátu. Každý na tom svém najde nějaké vady. Jen velmi málo ale slyším odkazy na to, že by fotoaparát měl špatnou ergonomiku, málo tlačítek, špatné chování v protisvětle, objektivy malý kontrast.
Velice často se ke mně dostane informace, že fotoaparát neumí časosběr, neumí dobré video, u zrcadlovkářů, že nemá dostatečně vzdálené ostřící body, že nemá bohatší časovače na uživatelsky nastavitelné spouštění závěrky atd.
Ta druhá skupina nářků ukazuje na to, že něco není v pořádku. Vždyť spousta uvedených funkcí/vlastností jsou pouze triviální části kódu uvnitř firmwaru fotoaparátů a megalospolečnostmi jako je Canon nebo SONY snadno doprogramovatelná jejich týmy vývojářů.
Ale ono se to neděje. Vyšší řada fotoaparátů má stále expoziční braketing pouze +-3 EV, nemá braketing na čas, neumí například nastavit do režimu: počkej 15 sekund než tam doběhnu, pak udělat rychle za sebou 3 fotografie nebo 3 fotografie s odstupem jedné sekundy a desítky dalších, které se vám jednou za čas setsakramentsky v terénu při focení hodí. Nemívají ani stabilizaci na čipu, která je tak obvyklá u těch menších konkurentů.
A v tom je významný rozdíl mezi největšími, pevně usazenými společnostmi jako Canon a Nikon a tím zbytkem. Na trhu. Zatímco největší firmy jsou spíše konzervativní a poslední roky "jedou" spíše ze setrvačnosti, staronové SONY (Minolta), Olympus, Fujifilm, se snaží dosáhnout na ty největší trhy význačnou inovativní ofenzívou.
SONY zejména tím, že je největším výrobcem snímacích čipů pro fotoaparáty celosvětově, OLYMPUS odolností, rychlostí a výbavou svých OM-D fotoaparátů a FUJIFILM diverzifikací a kvalitou výstupů.
Pro potvrzení tohoto stavu na trhu nemusíme chodit daleko. Zatímco trhy se zrcadlovkami padají výrazně, bezzrcadlovky také, ale už ne tak strmě. Je to reakci lidí na inovace, přínos.
A Canon - byť jejich fázová detekce na čipu a bezdrátové řízení systémových blesků byly naprosto nejlepší technologické přínosy za posledních 5 let - ústy svého nejvyššího šéfa tuto skutečnost přiznal.
Ve svém rozhovoru pro Asian Review uvedl, že by společnost Canon měla začít přemýšlet o produktech s odstupem. Také se zmínil o obratu, který je 44 mld. USD (pro srovnání například Microsoft je dvakrát větší, SONY o kousek větší, 76 mld. USD, Nikon a Olympus 7,6 mld. USD) a fotografická divize do něj přispívá jednou třetinou.
Ve druhé části krátkého rozhovoru už se mluví jen o inovacích, přijímání nových technologií, budování vývojových center v USA. A to je jeden ze signálů, že i Canon na čele prodejů fotografické techniky stagnuje.
A teď je na stůl položena velká otázka: dokáže se rychle tlak na inovace prosáknout korporací s dvěmasty tisíci zaměstnanci až na toho posledního inženýra a markeťáka, aby je napadlo poslechnout si názor fotografa z terénu, co opravdu potřebuje?
Každopádně máme před sebou bohaté období; období, kdy trh bude více segmentovaný, dvojina na špici doplní SONY a všichni budou muset reagovat na tlak trhu na prosazování nových špičkovýchtechnologií.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Fotobazar se zobrazí pouze přihlášeným
Na tomto místě se registrovaným a přihlášeným fotografům zobrazuje fotobazar.